Sunday, March 13, 2011

Chong Wei menang All England 2011

Chong Wei lagi sekali dapat menumpaskan musuh tradisinya SuperDan sama sekali menepis kata-kata pengkritik yang Chong Wei xmampu kalahkan Lin Dan pada Final All England 2011. Salah satu 'tournament' badminton paling berprestij dan juga paling lama di dunia!! Chong wei berjaya mempertahankan gelaran juara All England..setelah memenanginya buat pertama kali tahun lepas dengan menumpaskan Kenichi Tago dari Jepun.
Lin Dan yang telah menang 15 kali dari 22 pertemuan mereka. Tahun depan adalah peluang terakhir beliau untuk memenangi 5 kejuaraan All England sebelum Olimpik 2012..untuk beliau akhiri karier beliau.akur dengan kecantikan permainan Chong Wei malam ini. Pada pertemuan terakhir mereka, Lin Dan menang di kejohanan badminton pertama bernilai sejuta dollar US di terbuka Korea. Asakan smash hebat yang membuat Lin Dan terkenal dengan gelaran SuperDan dan permainan tangkas dan kemas dari Chong Wei yang terkenal sebagai pemain badminton defensive yang terhebat..menghasilkan permainan yang agak sengit dan akhirnya menyebelahi Chong Wei. Di mana kali kedua beliau kalahkan Lin Dan dengan straight set. Membuatkan beliau menang kejuaraan All England semua dengan straight set dari pusingan pertama hingga lah perlawanan terakhir..

TAHNIAH DATO' LEE CHONG WEI...TRULY NO.1...WORLD CLASS PLAY.!!

3 comments:

adwafarahin said...

hebat!

Farhan Sawibi said...

mmg hebat chong wei ni huhu

BuDaK PeGheLiH said...

tahniah kt chong wei.. xtgk pun prlawanan ritu.. td tgk kt berita.. PM n isteri hadiahkan 100k n jam kt die.. best giler!!

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons