Monday, February 21, 2011

Apa kebaikan Acai Beri??Adakah Anda Tahu?

Kebaikan Acai Beri

Acai berry semakin terkenal sebagai makanan atau buah-buahan kesihatan kepada orang yang amat menjaga kesihatan. Ia mempunyai kebaikan yang telah mengangkatnya sebagai makanan yang ideal kepada orang yang pentingkan kesihatan untuk memperbaiki diet dan kesihatan sepenuhnya. Walau bagaimanapun, tidak ramai yang pernah dengar tentang acai beri, walaupun mereka pernah terlihat di kedai, tetapi mereka tidak tahu menahu tentang kebaikan beri acai yang asalnya dari Amerika tengah dan selatan. Untuk menepis khabar angin, mitos atau salah faham tentang acai beri, mari kita berbincang tentang kebaikan acai beri than bagaimana ia boleh memperbaiki kehidupan anda.

Kandungan Antioksidan Yang Tinggi
Pertama sekali yang kita perlu tahu tentang acai beri, adalah ia mempunyai kandungan antioksidan yang sangat tinggi..pada tahap ekstrim la katakan..Ia boleh bantu badan kita melawan toksin dan radikal bebas..Semakin kita belajar lebih tentang kesihatan dan bagaimana badan semakin lemah apabila kita semakin tua, kita sedar yang melawan radikal bebas dapat membantu menghindarkan diri dari penyakit dan penuaan. Sama seperti buah delima, acai beri amat berguna untuk perkara tersebut dan untuk sebab itu saja anda perlu
mempertimbangkan untuk menambah acai beri dalam diet anda.

Kaya dengan Protein
Acai beri juga mempunyai nisbah protein yang sangat tinggi untuk kapasiti sebiji acai beri, yang juga cara yang terbaik untuk membekalkan pada badan dan otot anda dengan bekalan dan asid amino yang ia perlukan untuk mendapatkan mendapatkan bentuk badan yang ideal. Protein adalah seperti blok bangunan otot dan setiap acai beri mempunyai kandungan 8gram protein.

Loaded With Many Different Vitamins
Acai beri juga mempunyai kandungan vitamin yang tinggi seperti vitamin A, vitamin C, Calcium, and besi. Ini membuatkan ia cara yang mudah untuk pengambilan vitamin harian dengan cara sihat dan sedap. Walau bagaimanapun, kebaikan acai beri tak habis di sini, ia juga penuh dengan Omega 3 asid berlemak yang amat baik untuk menggunakan limpa untuk memulakan metabolisma yang membekalkan tenaga dan membantu untuk membakar lemak. Ia adalah sejenis lemak yang sihat tetapi susah untuk mendapatkannya selain dari benih lenan dan beberapa jenis ikan.

Tinggi kandungan Serat(fiber)
Yang terakhir sekali dan kebaikan yang paling penting acai beri, adalah ia mempunyai kandungan "fiber" atau serat yang tinggi, yang membantu pencernaan dan membersihkan badan dari toksin. Senang cerita fiber ini membersihkan sebelah dalam badan anda, oleh itu, adalah amat penting untuk makan jumlah makanan yang sihat harian.

Kebaikan Acai Beri juga termasuk: 
  • Kurangkan berat badan
  • Meningkatkan tenaga
  • Meningkatkan metabolisma
  • Mengurangkan keletihan
  • Kesihatan keseluruhan yang lebih baik
Seperti yang anda lihat di atas, kebaikan acai beri adalah amat menakjubkan dan tidak hairanlah ia menjadi semakin terkenal di seluruh dunia. Tidak lagi hanya dinikmati oleh orang yang bertuah menempat di habitatnya, semua orang boleh menikmatinya. Semakin acai beri dibuat kajian secara berterusan dan memahaminya, semakin ramai dan bertambah lagi ramai orang yang akan menerima dan mengadaptasinya di dalam kehidupan mereka, malah syarikat-syarikat pemakanan akan jumpa pelbagai cara untuk mengadaptasikannya kepada produk mereka.
Tip: jika anda berminat tentang acai beri, contact saya di telefon saya, atau PM di facebook saya atau anda boleh email saya di farhansawibi@gmail.com. Saya mempunyai product yang amat sesuai untuk anda menikmati kebaikan acai beri.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons