Wednesday, February 2, 2011

Kenapa perlu MonaVie??

Badan kita setiap hari terdedah kepada pencemaran udara dan makanan. Setiap kali itulah bahan- bahan pencemaran ini akan terkumpul dalam badan kita sedikit demi sedikit, dan membentuk radikal-radikal bebas yang membentuk pelbagai penyakit dalam badan kita. MonaVie merupakan makanan tambahan yang menghasilkan unsur-unsur anti-oksida yang tinggi yang berupaya melawan, mengurang dan menyahkan radikal-radikal bebas dalam badan kita. Di samping itu, ia membekalkan nutrient-nutrient yang tinggi dan berkualiti yang tidak terdapat dalam makanan tambahan yang lain untuk memberi dan membekalkan tenaga yang optimun untuk badan kita.
Apa itu Radikal Bebas ( Free Radicals )


Khasiat MonaVie

Khasiatnya telah diperakui oleh ramai pakar-pakar pemakanan terkenal dunia serta mendapat liputan-liputan yang meluas terutamanya di Amerika Syarikat dan Eropah. Kesan-kesan pemulihan semulajadinya telah banyak terbukti dan diperkatakan melalui testimoni-testimoni seluruh dunia dan kini MonaVie mula bertapak di pasaran Asia untuk kita berkongsi bersama akan khasiat dan kehebatannya.
Kajian menunjukkan ramai orang yang mengamalkan jus herba atau makanan tambahan yang lain akan bertukar dan beralih arah kepada jus MonaVie setelah mula meminumnya.
Tenaga Batin

Buah Acai juga dikenali sebagai VIAGRA FROM THE AMAZON yang boleh membantu meningkatkan tenaga batin.
Dr Perricone di dalam bukunya ‘The Perricone’s Promise’  menggelar buah acai sebagai buah yang paling berkhasiat di dunia.
Sains dan kajian terhadap jus Monavie sendiri menelan belanja ratusan juta. Fakta :
1.     Sains mendapati bahawa kebanyakan khasiat buah terletak pada biji dan kulitnya. Adunan MonaVie terdiri daripada gabungan 19 jenis buah termasuk biji dan kulitnya.
2.     Kajian menunjukkan punca utama penyakit pada zaman sekarang ialah daripada pemakanan. Untuk membekalkan anti-oksidan yang mencukupi pada badan manusia, pakar kesihatan menyarankan kita mengambil 5 jenis buah dan sayuran setiap hari! Mengikut satu kajian yang dijalankan di US, hanya 5% sahaja yang mengambil diet seimbang setiap hari. Budaya sekarang memilih makanan berdasarkan RASA daripada KHASIAT. Justeru R&D Monavie menetapkan bahawa adalah perlu untuk mencipta satu produk yang berkhasiat tinggi tetapi pada masa yang sama SEDAP dimakan. Jus Monavie mempunyai kedua-dua kriteria ini, SEDAP dan BERKHASIAT!

3.     Kajian tentang phytonutrients, unsur makanan yang boleh merangsang kepada kesihatan manusia semakin banyak diaplikasikan dalam kehidupan sekarang. Vitamin dan anti-oksidan paling banyak terdapat dalam buah-buahan. Pigmen Warna buah yang pelbagai membekalkan khasiat yang tinggi dan memainkan peranan penting dalam Formula Jus MonaVie.
Pengambilan 2 ouns Monavie sehari adalah bersamaan 13 hidangan buah-buahan, akan membekalkan khasiat dan antioksida yang secukupnya untuk badan dan pengambilan secara berterusan akan menghasilkan kesan anti-penuaan, mengawal berat badan dan tahap kesihatan yang lebih baik.
Kebanyakan Celebrity Hollywood menggunakan MonaVie setiap hari untuk kesan Anti Penuaan dan Mengawal berat badan seperti, Angelina Jolie, Kate Hudson, Brad Pitt, Oprah dan ramai lagi.
4.     MonaVie mengawal keseluruhan proses pembuatan daripada penanaman, pemprosesan dan pemasaran untuk menjamin kualiti yang terbaik. Polisi Monavie, setiap buah acai yang dipetik mesti diproses dalam masa 24jam untuk mengekalkan kesegaran dan khasiatnya.


 5.     Buah acai yang terbaik dan paling berkhasiat tinggi adalah dalam bentuk ‘freeze dried acai powder’ (Opti Acai) yang diproses di brazil dimana kilangnya dipunyai oleh Dr Alexander Schauss. Proses penghasilan Opti Acai  ini menjamin 99% khasiat, enzim dan kesegaran buah Acai dapat dikekalkan.

Hanya Monavie satu-satunya syarikat yang mendapat hak eksklusif terhadap Opti Acai tersebut. Keseluruhan proses penghasilan Opti Acai ini telah dipatenkan oleh Dr Schauss. Opti Acai ini mendapat perhatian dan kajian menyeluruh oleh United States Department of Agriculture sejak beberapa tahun yang lepas.

6.     Universal Product. MonaVie claim bahawa produknya adalah 100% SAFE (SELAMAT) and EFFECTIVE (BERKESAN). Untuk mengeluarkan kenyataan sebegini bukannya mudah. Perlu ada backup research dan clinical studies. Jika tidak, silap haribulan boleh kena saman ratusan juta. Produk Monavie selamat untuk diminum tanpaMENGIRA BERAPA UMUR ANDA, SAMA ADA ANDA SIHAT ATAU SAKIT, TAK KISAH APA JANTINA, TAK KISAH APA BANGSA DAN AGAMA, MONAVIE SELAMAT DAN BERKESAN.
Rasa Monavie SEDAP dan diterima satu dunia. Kita ada Universal Product.

Di atas ialah fakta-fakta dari bacaan yang saya kumpul tentang MonaVie. Monavie merupakan PIONEER dan ‘Trend Setter‘ dalam bidang dan teknologi berkaitan dengan buah Acai. Ada banyak syarikat lain sekarang yang mengikut jejak langah Monavie menggunakan Acai, tetapi tiada satupun yang setanding kerana formula rahsia Monavie yang telah dipatenkan di mana gabungan Acai dalam bentuk ‘Freeze Dried Acai Powder’ dan 18 buah-buahan terpilih meninggalkan jauh produk pesaing yang lain. MonaVie merupakan pelopor dalam teknologi penghasilan jus dan functional beverage.
Monavie Leads, Others Follow.
Semakin banyak yang anda tahu tentang Monavie, semakin dalam cinta anda terhadap produk Monavie.
Benarlah pepatah ada mengatakan ‘ Hanya jauhari yang mengenal manikam

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons